maanantaina, lokakuuta 30, 2006

Näin Tapsaan osutaan

Eli nyt katellaa vähä, et miten noita Autoglymin tuotteita mainostetaan ja miten se mainonta saadaan osumaan just oikeisiin ihmisiin...

Autoglymin tuotteita mainostetaan hyvin monissa eri medioissa. Eniten käytetty media on varmastikin suoramainonta, jota Autoglymin tuotteita myyvät liikkeet lähettävät ihmisille. Suurin osa suoramainonnasta on osoitteetonta, eli mainokset jaetaan tietyllä alueella kaikkiin talouksiin, mutta melko paljon käytetään myös osoitteellista mainontaa. Varsinkiin liikkeet, jotka kuuluvat sellaiseen ketjuun, jolla on jonkinlainen bonuskorttijärjestelmä lähettävät paljon myös osoitteellista mainontaa. Eli mainoksia lähetetään sellaisille ihmisille, jotka ovat aiemminkin asioineet kyseisen ketjun liikkeissä.

Myös sanomalehdet kuuluvat Autoglymin mainosmedioihin. Sanomalehdissä mainokset ovat yleensä jonkin kyseisiä tuotteita myyvän liikkeen mainoksia. Sen sijaan erilaisissa autoiluun liittyvissä erikoislehdissä tapahtuva mainonta on useinmiten Autoglymin maahantuojan omaa mainontaa. Näistä mainoksista ei yleensä esimerkiksi hinta selviä lainkaan.

Erilaisen lehtimainonnan lisäksi kyseisiä tuotteita mainostetaan jonkin verran myös televisiossa. Yleensä Autoglymin mainoksia näkyy vain joidenkin moottoriurheiluohjelmien mainoskatkoilla, jolloin mainos saadaan todennäköisesti osumaan juuri oikealle ryhmälle. Edellä mainittujen keinojen lisäksi, Autoglymin mainonnassa käytetään myös toimipaikkamainontaa, joka ilmenee esimerkiksi Autoglymin omien esittelytelineiden muodossa. Autoglym toimii myös sponsorina eri moottoriurheilusarjoissa, joten esim. ralliauton kyljestäkin voi Autoglymin merkin löytää. Yksi tärkeä mainontamistilanne ovat myös autoihin liittyvät messut kuten esim. joka vuotinen American Car Show Helsingin messukeskuksessa, jossa Autoglym on aina näkyvästi esillä.

Eli aika monessa paikassa voi Autoglyminkin mainoksiin törmätä. Eiköhän tämä riitä mainonnasta nyt tällä erää...

Se on MOROO!!