tiistaina, lokakuuta 31, 2006

Kätevästi käsillä

Ja sit taas markkinoinnin pariin...

Nyt pitäis vähä katella ton Autoglymin autovahan saatavuutta. Tarkemmin sanottuna sisäistä ja ulkoista saatavuutta. Eli miten se on järjestetty...

Saatavuushan tarkottaa sitä, et varmistetaa, et tuote on asiakkaiden ulottuvilla niin, että ostaminen on helppoa ja että yrityksen liiketoiminnalle ja markkinoinnille asetetut tavoitteet toteutuvat.

Yrityksen ulkoisen ja sisäisen saatavuuden tavoitteena on, että
  • asiakas saa helposti ja nopeasti tietoa yrityksestä ja tuotteista
  • yritykseen on helppo olla yhteydessä
  • yritykseen on helppo tulla
  • asioiminen yrityksen sisällä on vaivatonta ja nopeaa.
Katotaanpa ensin noitten Autoglymin tuotteiden ulkoista saatavuutta...

Autoglymin tuotteita myydään erittäin laajasti ympäri Suomea. Niitä saa ostettua yleensä kaikista autotarvikkeita myyvistä liikkeistä ja monilta huoltoasemilta. Näin ollen näitä tuotteita myydään hyvin erilaisissa paikoissa. Eli saatavuus hieman vaihtelee paikkakunnasta riippuen, mutta myyntipisteitä on niin paljon, että tuotteiden ulkoinen saatavuus on erittäin hyvä. Vaikka autotarvikeliikkeet menevät arkisin kiinni yleensä 4-5 aikaan iltapäivällä niin monet huoltoasemat ovat kuitenkin auki vuorokauden ympäri, joten kyseisiä tuotteita on mahdollista ostaa vaikka keskellä yötä.

...ja sit sisäistä...

Koska Autoglymin tuotteita myydään hyvin erilaisissa paikoissa on tuotteiden sisäisessä saatavuudessa jonkin verran eroja. Yleensä kuitenkin nämä tuotteet ovat melko näkyvästi esillä kaikissa myyntipaikoissa. Kuten jo aiemminkin olen maininnut, on monissa liikkeissä omat Autoglymin esittelytelineet, joten Autoglymin tuotteet on hyvin helposti löydettävissä. Eli myös sisäinen saatavuus on mielestäni näiden tuotteiden kohdalla erittäin hyvä.

Se saatavuudesta... Eli lopuks vois viel sanoo, et näiden tuotteiden hankkiminen ei vaadi paljon ponnisteluja. Niihin törmää melkee väkisinkin... Eli kyseiset tuotteet on "kätevästi käsillä".