tiistaina, marraskuuta 07, 2006

Suhteellista

No, niin... Sit olis viel vika aihe käsittelemättä... Eli palataanpa taas autovahojen ja autotarvikeliikkeiden pariin...

Esimerkiks otetaa nyt yks autotarvikeliike, jossa mielikuvituskaverini Tapsa on asioinut hyvin ahkerasti jo usean vuoden ajan. Liikkeessä on aina saanut hyvää palvelua ja myös asiantuntemusta on löytynyt. Toimitusajat ovat kyseisessä liikkeessä aivan loistavat. Kun aamulla tilaa jotain, mitä ei hyllystä löydy niin iltapäivällä sen saa hakea. Hinnat ovat myös aina olleet melko edulliset.

Kun sitten mietitään onko Tapsan asiakkuudessa ollut havaittavissa mitään kehitysasteita niin mikä ensimmäisenä tulee mieleen on alennukset. Nimittäin nykyään kun Tapsa asioi liikkeessä niin aina ropisee alennusta hinnoista, vaikka olisi ollut kyse pienestäkin ostoksesta. Sellainen tietysti lämmittää Tapsankin mieltä ja edesauttaa kyllä sitä, että Tapsa asioi jatkossakin samassa liikkeessä... Juurikaan muita esimerkkejä ei ihan äkkiä tule mieleen, koska palvelu on aina ollut niin hyvää.

Uusia asiakkaita he hankkivat mainostamalla. Paikallislehdissä on jatkuvasti heidän mainoksiaan, joissa he mainostavat sen hetkisiä tarjoustuotteita. Muutaman kerran vuodessa kopsahtaa alueen postilaatikoihin myös heidän oma kuvastonsa. Toisaalta luulen, ettei heidän edes tarvitse enää itseään paljoa mainostaa, koska varmasti monet, Tapsa mukaan luettuna ovat suositelleet liikettä muillekin ja monille se on ensisijainen ostopaikka jos esimerkiksi autoon pitää varaosia ostaa. Tämän on Tapsakin huomannut siitä, että vaikka kyseessä on pieni liike niin aina siellä on asiakkaita paikalla.

Just ku luulin, et blogi on valmis ni huomasin, et mullahan jäi yks kohta välistä... Eli vikaks viel heijastuksia...