tiistaina, marraskuuta 07, 2006

Heijastuksia

Tuli tosiaa vähä hätäiltyy tos... Meinas yks kohta unohtuu kokonaa...

Eli viel vähä juttuu sisäisest markkinoinnist...

Täst mä en kyl hirveesti osaa kertoo, mut tottakai yrityksen sisäinen markkinointi on tärkee juttu asiakkaalleki. Tollasii yleisii sisäisen markkinoinnin toteutuskeinojahan on:
  • Tiedotus
  • Koulutus
  • Kannustaminen
  • Me-hengen luominen
Noi kaikki on tärkeit juttui siin mieles, et saadaa asiakaspalvelu pelaamaa ja asiakkaat viihtymää liikkeessä, tai vaik eivät viihtyiskää ni, et ne asiakkaat tulis viel joskus toisteki... Ei sekää taas hyvä oo jos asiakkaat viihtyy niin hyvin, et ne on siel koko ajan pyörimäs =) Jos me taas ajatellaa meijän vanhaa kaverii, Tapsaa, joka on muuten tosi hyvä jätkä ni kyl Tapsaki osaa arvostaa tota sisäist markkinointii. Esimerkiks tollases autotarvikeliikkees, mistä nyt on jo puhuttu vähintäänki tarpeeks toi sisäinen markkinointi on erityisen tärkee juttu. Myyjien on nimittäin tiedettävä mitä ne myy ja se on aika haasteellinen tehtävä tollases varaosakaupas ku niit osii on sit jokunen erilainen erilaisii autoihin ja sillee... Eli varsinki se myyjien ammattitaito on tosi tärkees roolis ja sitähän tolla sisäisellä markkinoinnilla voidaa kehittää.

Sit jos ajatellaa tota sisäist markkinointii noin muuten ku ton koulutuksen näkökulmast ni kyllähän se työntekijöiden viihtyvyys heijastuu ihan suoraan asiakkaisiinki. Jos työntekijä oikeesti tykkää työstään ja viihtyy työpaikallaan ni kyl sellaselt kaverilt saa parempaa palveluu ku sellaselt ketä vituttaa koko homma ihan suunnattomasti.

Sellaseen liikkeesee mis on työntekijöiden kesken hyvä ilmapiiri asiakaski tulee paljon mieluummin uudestaan. Eli yrityksen sisäinen markkinointi heijastuu suoraan myös yrityksen kannattavuuteen.

Nyt tää blogi on täs. Kiitos ja näkemiin!